Sunday 1 October 2017

Società Di Investimenti Forex In Kenia


FBS. 8 anni. opportunità Infinite Un sacco di mele 100 fx di deposito fx 123 FBS MERCATI INC non fornisce servizi finanziari ai residenti del Belize, Stati Uniti e Giappone 2009-2016 FBS Markets Inc. FBS: Suite 5, Garden City Plaza, Mountain View Boulevard, Belmopan, Belize, avvertimento di rischio CA licenza IFSC60292TS15. Prima di iniziare a fare trading, si dovrebbe capire completamente i rischi connessi con il mercato valutario e trading a margine, e si dovrebbe essere consapevoli del vostro livello di esperienza. Qualsiasi copia, riproduzione, ripubblicazione, nonché sulle risorse Internet di qualunque materiale da FB è possibile solo su autorizzazione scritta. Contattaci. La vostra richiesta è stata accettata. Un responsabile vi chiamerà a breve. Prossimo richiesta di richiamata per questo numero di telefono sarà disponibile in 00:30:00 Errore interno. Si prega di riprovare più tardi Puoi essere il primo a imparare Iscriviti ai nostri blog nei social network ed essere il primo a ottenere materiali utili per i commercianti: segnali di analisi notizie su concorsi e promozioni materialsU. S formazione. Dipartimento di Stato il Kenya ha un clima favorevole agli investimenti in generale positivo che ha reso attraente per le imprese internazionali che cercano un luogo per le loro operazioni regionali o africane. Il clima degli investimenti è caratterizzato da condizioni monetarie e fiscali stabili e un contesto giuridico che fa alcune distinzioni tra investimenti esteri e nazionali. Il Kenya ha una forte infrastruttura di telecomunicazioni, un robusto settore finanziario, e le connessioni aviazione solidi sia in Africa e in Europa e in Asia. Il suo porto di Mombasa è la principale porta d'ingresso commercio per gran parte dell'Africa orientale. Il Kenya ha una popolazione istruita e una classe media urbana in crescita. Aumentando l'integrazione tra i membri della Comunità dell'Africa orientale così come l'appartenenza Kenyarsquos in altri blocchi commerciali regionali forniscono crescente accesso a un grande mercato regionale al di fuori del Kenya. sfide chiave per gli investitori sono Kenyarsquos costantemente basse classifiche sulle misure internazionali del facilità di fare affari e di corruzione. Kenya deve affrontare anche una minaccia crescente di insicurezza da terrorismo e la criminalità. fondamentali macroeconomici chiave sono forti. L'inflazione è stabile nell'intervallo di 5-7 percento. Il tasso di cambio è stabile a 86 scellini keniani al dollaro statunitense. La Banca centrale del Kenya (CBK) ha tenuto i tassi di interesse stabili al 8,5 per cento, anche se molte banche non passano tassi inferiori promosse dalla politica monetaria CBK sui consumatori, che crea un ostacolo per gli investimenti. Il Kenya ha inoltre mantenuto politiche di bilancio relativamente stabili con livelli di debito e deficit gestibili. Kenyarsquos debito in rapporto al PIL è in aumento ha recentemente attraversato la soglia del 50 per cento. Il rapporto può abbassare il PIL Kenyarsquos è statisticamente ldquorebased, rdquo che dovrebbe correggono le stime verso l'alto di circa il 20 per cento. Tuttavia, il pagamento degli interessi sul debito Kenyarsquos stanno iniziando a tagliare in suo bilancio, che la revisione non aiuterà. Kenyarsquos la spesa per il rimborso del debito pubblico era del 70 per cento in più rispetto al suo spesa per lo sviluppo nel 2013. Una preoccupazione costante è la grande massa salariale del settore pubblico, che il governo sta tentando di controllare. La facilità di fare affari in Kenya resta debole, con la facilità Mondiale Bankrsquos di fare classifica Kenya 129 di 189 Paesi Rapporto di affari. Nonostante questo, il Consiglio delle Nazioni Unite per il commercio e lo sviluppo (UNCTAD) in un rapporto 2013 ha lodato i progressi Kenyarsquos verso il miglioramento delle condizioni di investimento. Forse il singolo ostacolo più grande per gli stranieri che fanno affari in Kenya è Kenyarsquos applicazione restrittiva e irregolare delle sue politiche permesso di lavoro la relazione rileva che oltre il 50 per cento della facilitazione degli investitori ruota permessi di lavoro in giro per stranieri. La corruzione rimane uno dei principali ostacoli per fare affari in Kenya. Kenya classificato 136 su 177 paesi sulla trasparenza Internationalrsquos indice di percezione della corruzione. Accuse di irregolarità negli appalti pubblici sono frequenti. Un recente rapporto elenca PriceWaterhouseCoopers contabilità frode, frode, e la corruzione come aree di maggiore preoccupazione, i quali colpiscono oltre un quarto delle imprese e alcune delle quali interessano fino a un terzo. L'insicurezza è un altro problema notevole. Degna di nota è stato un attacco nel settembre del 2013 nella predominante Westgate Shopping Mall che ha lasciato 71 morti e oltre 175 feriti. L'attacco, legata al gruppo terroristico somalo al-Shabaab, ha chiaramente dimostrato l'effetto sul Kenya di instabilità nella vicina Somalia. Anche se tragico, questo evento non ha avuto un impatto importante sull'economia del Kenya. L'eccezione è il turismo, che sta soffrendo pesantemente come i timori di sicurezza lenta arrivi turistici internazionali. Nonostante questi ostacoli, le imprese americane stanno operando con successo in molti settori in Kenya. Opportunità esistono nella vendita al dettaglio, ristoranti, tecnologia, mobile banking e della finanza. L'interesse per le risorse estrattive è aumentato notevolmente dopo ritrovamenti di petrolio e gas in Kenya. Purtroppo settore minerario si prevede di soffrire se un disegno di legge restrittiva miniere attualmente in discussione è passata dal Parlamento. 1. L'apertura alla e restrizioni al momento, l'atteggiamento verso gli investimenti esteri IDE Kenya è un partner sempre più forte per gli investimenti diretti esteri (IDE), ma rimangono ancora alcuni ostacoli. Gli investitori stranieri che cercano di stabilire una presenza in Kenya generalmente ricevono lo stesso trattamento degli investitori locali e multinazionali costituiscono una grande percentuale di Kenya39s settore industriale. C'è poco la discriminazione nei confronti degli stranieri in investimenti, la proprietà, o l'accesso alla ricerca finanziata dal governo, ed i programmi di promozione delle esportazioni government39s non fanno distinzione tra prodotti locali e di proprietà straniera. Ostacoli alla FDI in Kenya si stanno riducendo le riforme siano messe in atto, ma esistono ancora. amministrazione incoerente delle domande di permesso di lavoro rende un po 'difficile da impiegare espatriati in Kenya. Vedere la sezione 16, del Lavoro, per i dettagli. L'investimento minimo esteri per qualificarsi per il Governo del Kenya (GOK) incentivi agli investimenti e un certificato di investimento è di 100.000, che rischia di scoraggiare piccole e medie investimenti imprese straniere, in particolare nel settore dei servizi, che non è normalmente come capitale-intensive come altri settori. Gli investitori devono essere consapevoli del fatto che gli stranieri non possono possedere terreni in Kenya, anche se possono darlo in locazione con incrementi di 99 anni. Gli investitori in miniere devono essere consapevoli del 2014 Mining legge attualmente all'esame del Parlamento, che contiene una serie di pratiche, politiche e condizioni che creano forti disincentivi agli investimenti esteri nel settore. Altro Politica di investimento recensioni One componente del Kenyarsquos sforzo di riforma è stata una revisione politica globale dall'UNCTAD che ha provocato 2005 e il 2012 dell'UNCTAD Investment Guide s in Kenya. pubblicato in collaborazione con la Camera di Commercio Internazionale (ICC). Secondo queste guide, il Kenya deve affrontare numerose sfide, in particolare l'assenza di un alimentatore affidabile e conveniente, infrastrutture di trasporto fatiscenti, e l'amministrazione fiscale oneroso. UNCTAD osserva che oltre il 50 per cento della facilitazione degli investitori ruota permessi di lavoro in giro per stranieri. A seguire i progressi 2013 follow-up report in raccomandazioni da queste recensioni attuazione osserva che dal 2005, le prestazioni Kenyarsquos a riforme legislative e regolamentari è stato impressionante e solido progresso è stato sperimentato su quasi tutte le aree che toccano il quadro per gli investimenti. In evidenza toccano sul nuovo quadro di concorrenza, la modernizzazione dell'amministrazione fiscale (cioè l'archiviazione on-line), la semplificazione delle licenze commerciali e l'introduzione di contratti di prestazione. La relazione afferma che l'adozione di una nuova Costituzione e il consolidamento della stabilità sia politica ed economica alla fine offrono l'opportunità di mettere in Kenya in alto sulla mappa IDE rinnovata. Tuttavia, più deve essere fatto nei seguenti settori: affrontare permessi questioni estere di andare avanti con la privatizzazione delle imprese statali e lo sviluppo di Public Private Partnership politica (PPP) lo sviluppo di una politica di investimento e l'attuazione della strategia di investimenti diretti esteri creare una rete di difesa e la promozione regionale integrazione. Il rapporto della Banca africana di sviluppo 2013 intitolato The State of Kenyarsquos settore privato, il 2013 (afdb. orgfileadminuploadsafdbDocumentsProject-e-OperationsTheStateofKenyasPrivateSector-RecommendationsforGovernment-DevelopmentPartnersandthePrivateSector. pdf) osserva che il clima degli affari è migliorato negli ultimi dieci anni. Tuttavia, l'incertezza politica, la corruzione, i deficit infrastrutturali, e di un non sfruttato settore informale sono sfide ricorrenti che impediscono al settore privato di raggiungere il suo pieno potenziale. L'incertezza politica, soprattutto intorno le elezioni, e la sua volatilità associata è probabilmente la principale limitazione sulla sostenuti investimenti del settore privato e la crescita. Una percezione diffusa della corruzione, interferenze politiche, e il patrocinio nel mondo degli affari rimane impegnativo per le operazioni e la pianificazione. Il rapporto afferma che le infrastrutture di trasporto Kenyarsquos e sistemi logistici (inclusi i processi doganali, beni spazio e pesa) sono persistentemente debole per un commercio e trasporti hub regionale. i costi energetici elevati e fornitura deboli e interrotta del potere è paralizzante per le imprese, in particolare nel settore manifatturiero. La relazione mette in evidenza le sfide del contesto normativo associato principalmente con la normativa aziendale obsoleta, procedure di autorizzazione di business e requisiti di proprietà locali in settori selezionati. ldquoBalkanisationrdquo del regolamento aziendale e le tasse attraverso 47 contee possono verificarsi a causa del fallimento GOKrsquos di incorporare regolamentazione valutazioni d'impatto (RIA) nel processo legislativo per garantire rigore normativo e la coerenza tra i governi nazionali e di contea, perpetuare l'incertezza e aumentare la complessità e il costo di fare attività commerciale. Con queste critiche, il rapporto caratterizza clima degli affari Kenyarsquos come ldquomediocre ma improving. rdquo LawsRegulations di investimenti diretti esteri Il governo del Kenya è stata riforme di attuazione stabilite in base alla costituzione del 2010, che stabilisce un tre ramo bicamerale repubblica democratica che è impostato in modo simile al sistema politico americano. Uno dei cambiamenti più importanti della nuova Costituzione è la creazione di un sistema devolutivo che vede molto più potere e il finanziamento dato ai governi locali in Kenyarsquos 47 contee. autorità keniane dicono che le nuove istituzioni creeranno un ambiente forte e stabile per le imprese, anche come problemi di dentizione creano tensioni tra i rami e la corruzione rimane un problema. Le principali norme che regolano gli investimenti diretti esteri si trovano nel Promotion Act del 2004. Altri importanti documenti che forniscono il quadro giuridico per gli IDE includono la Costituzione 2010 del Kenia, Companies Ordinance, la legge Partenariato Pubblico Privato 2013 e la protezione degli investimenti esteri Atto. l'adesione del governo coreano del Bankrsquos Multilateral Investment Guarantee Agency mondiale (MIGA) offre la possibilità di assicurarsi contro il rischio di investimenti diretti esteri non commerciale. Dal punto di vista giuridico, i rapporti di lavoro della Corte e Milimani tribunali commerciali hanno competenza in campo economico. Il Kenya Investment Authority (KenInvest, investmentkenya) è Kenyarsquos agenzia ufficiale di promozione degli investimenti. Con l'eccezione degli incassi nel pubblico interesse, la Costituzione del Kenya fornisce una protezione contro l'esproprio della proprietà privata. L'acquisizione Land Act regola la compensazione e un giusto processo in acquisto di terreni, anche se le questioni dei diritti della terra in Kenya rimangono contenzioso. Si veda la Sezione 7.1 per i dettagli. In Kenya Vision 2030, il Kenya vuole essere un medio reddito in rapida industrializzazione paese entro il 2030, offrendo tutti i suoi cittadini una elevata qualità della vita. Il suo primo Medium Term Plan (MTP) è stato realizzato tra il 2008 e il 2012. La seconda MPT (usaid. govsites-defaultfilesdocuments18601) 20Second20Medium20Term20Plan20201320-202017.pdf) delinea le politiche, i programmi ei progetti che la sentenza Giubileo coalizione intende attuare 2013-2017 al fine di fornire accelerato e inclusivi di crescita economica più elevati standard di vita migliore istruzione e la sanità è aumentato di lavoro per i giovani creationmdashespecially agricoltura commercializzata fornendo alti redditi agricoli e cibo a prezzi accessibili un settore manifatturiero migliore e le esportazioni più diversificate. Il secondo MTP si concentra sullo sviluppo delle infrastrutture e la crescita di guida attraverso accordi di partenariato pubblico privato. Maggiori informazioni possono essere ottenute da KenInvest. Limiti di controllo straniero liberalizzazione dell'economia del Kenya significa che ci sono alcune limitazioni di proprietà o controllo estero. In diversi settori percentuale proprietà straniera è limitato sono: assicurazioni (66,7 per cento) delle telecomunicazioni (80 per cento) mineraria (65 per cento) il trasporto (49 per cento) della pesca (49 per cento) e il mercato azionario (75 per cento). Molte di queste industrie hanno un periodo di grazia di diversi anni con cui cercare investitori locali. Nella costruzione norme proposte possono fissare la quota di minimo locale al 30 per cento. Nel settore minerario imprese in termini di investimenti dovrebbe prestare particolare attenzione al 2013 Mining legge attualmente all'esame del Parlamento, che tra l'altro darebbe al governo coreano un libero quota del dieci per cento in qualsiasi società mineraria in cerca di licenze in Kenya, oltre a richiedere un 20 per cento locale del capitale della società entro quattro anni. Una revisione della legge sui limiti di proprietà estera è proposto dalla Capitale dei mercati nel suo piano generale di 10 anni (2014-2023). Non vi è alcun divieto di acquisizione di aziende del Kenya da parte di imprese di proprietà estera, né ci sono normative che limitano accordi di joint venture tra keniani e stranieri. Va inoltre notato che gli stranieri non possono possedere terreni in Kenya, tuttavia ci sono una varietà di servizi a terra di leasing con una permanenza massima di 99 anni (rinnovabili). La capacità degli stranieri di affitto dei terreni classificati come agricoli è limitata dalla legge sul controllo Terra. Così, la legge sul controllo Terra funge da barriera per qualsiasi investimento agroalimentare che può richiedere terra. Esenzione della legge può essere acquisita tramite una rinuncia presidenziale per il quale non c'è una guida chiara l'affitto per 99 anni è un prodotto della Costituzione del 2010 e non può essere esentato. Ai sensi della legge sulle armi da fuoco e le esplosivi Act, la produzione e si occupano di armi da fuoco (compresi munizioni ed esplosivi) richiede licenze speciali delle armi da fuoco Capo Licensing Officer e il Commissario delle miniere e della geologia, rispettivamente. licenze tecnologiche sono soggette al controllo della Kenya Industrial Property Institute (KIPI) per garantire che essi siano in linea con la legge sulla proprietà industriale. Le licenze sono valide per cinque anni e sono rinnovabili. Kenya sta intraprendendo sforzi di privatizzazione per le organizzazioni parastatali in una vasta gamma di settori. La privatizzazione può essere realizzata attraverso un'offerta pubblica di azioni, partenariati pubblico-privato, le vendite negoziate, la vendita di beni, e altri metodi come approvato dal suo gabinetto. I settori interessati sono agribusiness agricoltura, la costruzione, e attrezzature pesanti energia formazione e trasformazione dei prodotti alimentari mineraria finanza e il confezionamento di attrezzature industriali e forniture e di viaggio. Parastatali come la Banca Nazionale del Kenya, Kenya Electricity Generating Company (KenGen), il Kenya Pipeline Company, il Kenya Ports Authority, e vari alberghi e zucchero, cemento, prodotti lattiero-caseari, vino, e le imprese di lavorazione della carne sono coinvolti. Il partenariato pubblico-privato (PPP) Act 2013 prevede il nuovo quadro giuridico per consentire la distribuzione strutturata, metodico e messo in scena dei PPP nello sviluppo delle infrastrutture in Kenya. La Banca Mondiale stima che il Kenya ha un deficit di finanziamento delle infrastrutture di circa 2 o 3 miliardi di euro all'anno che è necessario per soddisfare i requisiti delle infrastrutture nei prossimi 10 anni. Il governo coreano intende colmare il deficit di finanziamento attuale sviluppo attraverso offerte PPP. Il 31 dicembre 2013, il governo coreano ha pubblicato un elenco approvato di 47 priorità nazionale progetti di PPP. Maggiori informazioni sui progetti di PPP Kenya può essere trovato sul sito pppunit. go. ke Nazionale Ministero del Tesoro PPP Unitrsquos. Gli investitori sono avvertiti che la procedura di gara per i contratti è stata criticata come opaco e inclini alla corruzione. Il governo coreano ha sforzi in atto per migliorare e automatizzare, ma il loro futuro efficacia è sconosciuto. Proiezione degli IDE C'è poco proiezione di investimenti in Kenya, e non è stato discriminatorio negli ultimi anni. KenInvest chiede alle aziende di subire un processo di registrazione di investimento opzionale che include la salute, la sicurezza e valutazioni di impatto ambientale. Mentre opzionale, la registrazione è obbligatoria per coloro che cercano incentivi agli investimenti. Gli investitori in Kenya sono tenuti al rispetto delle norme ambientali. L'Autorità di Gestione Ambientale Nazionale (NEMA) supervisiona tali questioni ed è la principale agenzia di regolamentazione ambientale. Gli sviluppatori di progetti di produzione o trasformazione, o un progetto situati da un corpo d'acqua o in una zona di conservazione sono tenuti ad effettuare una valutazione di impatto ambientale (VIA) e ottenere una licenza VIA prima alla realizzazione del progetto. Al momento della presentazione della VIA, NEMA è tenuto a rispondere entro sei mesi. Se entro nove mesi viene ricevuta alcuna risposta, l'investitore può procedere con il progetto. L'Autorità garante della concorrenza del Kenya regola il diritto della concorrenza del Kenya e la sua applicazione. Essi regolano fusioni, abuso di posizione dominante, e altri concorrenza e dei consumatori-assistenziali questioni correlate in Kenya. Recentemente hanno imposto una tassa di deposito per le fusioni e acquisizioni, fissato a un milione di scellini (11.554) per le fusioni che coinvolgono fatturato compreso tra uno e 50 miliardi di scellini (11.600.000-578.000.000), mentre due milioni di scellini (23,108) verrà addebitato fusioni più grandi. Tutte le fusioni e acquisizioni richiedono l'autorizzazione Authorityrsquos prima di essere finalizzati. Storicamente, il contributo del settore dei servizi al PIL Kenyarsquos ha superato gli altri settori. Nel 2013 l'agricoltura era in aumento del 2,9 per cento e ha rappresentato il 29,3 per cento dell'economia Kenyarsquos, mentre la produzione è aumentato del 4,8 per cento e il 8,9 per cento è stata del quadro generale e dei servizi sono stati 53,3 per cento dell'economia, secondo il CIA World Factbook. La recente attenzione sulle risorse estrattive, tra cui petrolio, gas e minerali è la creazione di un cambiamento di paradigma nei tipi di investimenti diretti esteri in movimento in Kenya ndash dal mercato alla ricerca di investimenti esteri diretti di risorse alla ricerca di investimenti diretti esteri. L'attuazione delle riforme economiche chiave sta contribuendo ad una trasformazione strutturale. Queste riforme comprendono il quadro politico e giuridico per i partenariati pubblico-privato (PPP) emanate nel 2012 e il passaggio del quadro legislativo per l'istituzione di zone economiche speciali. Tabella 1b - Scorecard: Il Millennium Challenge Corporation, un'entità Governo degli Stati Uniti accusati di fornire aiuti allo sviluppo ai paesi che hanno dimostrato un impegno per la riforma, ha prodotto scorecard per i paesi con un 2012 reddito nazionale lordo (RNL) di 4.085 o meno. Un elenco di countrieseconomies con scorecard MCC e link a tali scorecard è disponibile qui: mcc. govpagesselectionscorecards. Dettagli su ciascuno degli indicatori MCCrsquos e una guida per la lettura delle scorecard sono disponibili qui: MCC-.govdocumentsreportsreference-2.013.001,142401 millions-FY14-guida-to-the-indicators. pdf 2. conversione e il trasferimento Politiche Kenya è un'economia aperta con un liberalizzato conto capitale e un tasso di cambio fluttuante. La Banca centrale del Kenya (CBK) si impegna in controlli di volatilità tuttavia, questa forma di gestione valutaria è strettamente rivolge a lisciatura fluttuazioni del mercato temporanee. Il CBK si aspetta che lo scellino per rafforzare quest'anno sul retro di un bond sovrani previsto per l'emissione entro il terzo trimestre. Secondo i dati CBK, il tasso di cambio medio nel 2013 è stato Ksh 86.13 a 1. Legge Kenyarsquos Foreign Investment Protection (FIPA) garantisce il rimpatrio di capitale e rimessa di dividendi e interesse per gli investitori stranieri, che sono liberi di convertire e rimpatriare i profitti, tra cui un-capitalizzati utili non distribuiti (proventi di un investimento dopo il pagamento delle relative imposte e il capitale e gli interessi associati a qualsiasi prestito). Kenya non ha restrizioni sulla conversione o il trasferimento di fondi associati agli investimenti. legge keniana richiede la dichiarazione alla dogana degli importi di cui sopra Ksh 500.000 (5.920) come una verifica formale contro il riciclaggio di denaro. La valuta estera è prontamente disponibile da banche commerciali e uffici di cambio e può essere liberamente acquistati e venduti da parte di investitori locali e stranieri. Kenya è elencato come un paese di interesse primario per il riciclaggio di denaro e la criminalità finanziaria da parte dello Stato Departmentrsquos Bureau of International Narcotics and Law Enforcement. Il intergovernativo Financial Action Task Force (FATF) cita anche carenze nella Kenyarsquos di denaro LaunderingCombating finanziamento del terrorismo strategia (AMLCFT). Tuttavia, si osserva un impegno politico di alto livello per lavorare con GAFI e ldquosignificant progressrdquo nel migliorare il suo regime AMLCFT. Su questa base, FATFrsquos Cooperazione internazionale Review Group sta conducendo una visita in loco maggio 2014. 3. L'espropriazione e la compensazione del Kenya non hanno una storia recente di azioni espropriazioni, né mettere in atto politiche che incoraggiano l'espropriazione. In realtà, il Kenya Costituzione 2010 garantisce la sicurezza di esproprio salvo in caso di esproprio o problemi di sicurezza. In questi casi, la costituzione prevede un risarcimento rapido ed equo. Il governo del Kenya può revocare una licenza investimenti stranieri se una dichiarazione falsa è fatto durante l'applicazione per la patente le disposizioni della legge sulla promozione degli investimenti o di qualsiasi altra legge in base al quale la licenza è rilasciata vengono violate o se vi è una violazione dei termini e condizioni dell'autorità generale. Il Promotion Act del 2004 prevede la revoca della licenza nei casi di rappresentazione fraudolenta a KenInvest dando una comunicazione scritta per l'investitore concessione di 30 giorni dalla data di notifica ai giustificare il mantenimento della licenza. In pratica, KevInvest revoca raramente licenze. Sistema legale, tribunali specializzati, giudiziario L'indipendenza, sentenze dei tribunali esteri La costituzione 2010 del Kenia stabilisce una magistratura indipendente con una Corte Suprema, una corte d'appello, una Corte costituzionale, e un'Alta Corte. Inoltre, i tribunali subordinati, magistrati, Khadis (successione musulmana ed eredità), e corti marziali rimangono, così come il commerciale e tribunali industriali. Dal punto di vista della governance, i tribunali keniani sono stati descritti come ldquoemerging. rdquo giudici sono generalmente competenti, e la magistratura ha flesso i muscoli in alcuni casi ben trattati e importanti. Ci sono state anche dolori della crescita, tuttavia, come la nuova magistratura fatica a creare capacità e di affermarsi di fronte a qualche tentativo di influenza da altri rami. Per esempio, il legislatore ha tagliato i finanziamenti alla magistratura dopo la magistratura si schierò con i governatori della contea in una disputa tra l'autorità legislativo ed esecutivo. Il giudice capo del Kenya è richiesto in base alla costituzione di emettere un ldquoState annuale della Magistratura e amministrazione della giustizia Reportrdquo. Le decisioni straniere (reciproca esecuzione) legge prevede l'applicazione in Kenya delle decisioni emesse in altri paesi che accordano trattamento reciproco di decisioni emesse in Kenya. Il Kenya ha stipulato accordi reciproca esecuzione con l'Australia, il Regno Unito, Malawi, Tanzania, Uganda, Zambia, e Seychelles. Senza un tale accordo, la decisione straniera non è applicabile nei tribunali keniani tranne presentando vestito sul giudizio. tribunali keniani riconoscono generalmente una clausola di governo-legge in un accordo che prevede la legge straniera. Un tribunale keniota non dare esecuzione ad una legge straniera se le parti destinate ad essere applicate al fine di eludere le disposizioni imperative della legge del Kenya con la quale l'accordo ha la sua connessione più consistente, e che la Corte avrebbe normalmente applicata. sostenitori stranieri non hanno il diritto di praticare in Kenya a meno che un avvocato del Kenya istruisce e li accompagna, anche se un avvocato straniero può esercitare la professione di avvocato ai fini di un seme specificato o importa se nominati in tal senso da parte del procuratore generale. Tutti i sostenitori in uno studio privato sono membri della Law Society of Kenya (TSS). I sostenitori di servizio pubblico non sono tenuti ad aderire TSS. I fallimenti sono disciplinati dalla legge fallimentare (2009) i diritti creditors39 sono paragonabili a quelli di altri paesi di common law. giudizi monetari in genere sono realizzati in scellini keniani. Il mondo Bankrsquos 2014 Doing Business Report mette Kenya a 123 su 189 paesi nella categoria ldquoresolving insolvencyrdquo. Questo è giù 22 classifiche dal 2013. La relazione afferma che 4,5 anni sono in genere tenuti a chiudere una tenuta in Kenya, ad un costo di 22 per cento della proprietà. Immobili sono venduti in regime di continuità, e il tasso di recupero è 24,7 centesimi sul dollaro. Ci sono stati pochissimi controversie relative agli investimenti che coinvolgono Stati Uniti e aziende internazionali negli ultimi dieci anni, con una sola che ha impegnato l'attenzione di Embassy Nairobi. Non vi è alcun motivo particolare per le controversie. controversie commerciali sono molto più comuni, in particolare per quanto riguarda le offerte del governo. Vedere le sezioni 8 e 13 per ulteriori informazioni. Il governo non accetta l'arbitrato internazionale vincolante delle controversie di investimento con gli investitori stranieri. Inoltre, nel 2013 una legge del Parlamento ha istituito il Centro di Nairobi per International Arbitration (ncia). La ncia cerca di servire come un non-profit organizzazione internazionale indipendente di arbitrato commerciale, e in grado di offrire un'alternativa più veloce al sistema giudiziario. Mentre resta da vedere se questo centro sarà efficace nella creazione di Nairobi come un hub di arbitrato neutrale, l'arbitrato in altri centri di arbitrato internazionale è popolare con le imprese multinazionali che operano in Kenya. Convenzione Icsid e New York Convenzione Kenya è membro sia della Convenzione per la composizione delle controversie relative agli investimenti fra Stati e cittadini di altri Stati, nota anche come Convenzione ICSID o della Convenzione di Washington, e la Convenzione di New York del 1958 sull'esecuzione delle Esteri arbitrali. Durata della risoluzione delle controversie Il settore privato non è soddisfatto con le loro opzioni legali in Kenya a causa della debole capacità istituzionale e inadeguata trasparenza. Le risorse e il tempo necessari a risolvere una controversia attraverso i tribunali keniani spesso li rendono inefficaci come forma di risoluzione delle controversie. Inoltre, gli investitori internazionali anecdotally riferiscono una percezione advantagerdquo campo ldquohome godono i keniani nel loro sistema giudiziario nazionale. Nelle parole di un contatto, ldquopeople fare affari qui non vediamo i tribunali come un valido modo per risolvere disputes. rdquo investimento 5. requisiti di prestazioni e incentivi agli investimenti Kenya è un membro dell'Organizzazione mondiale del commercio (OMC). Non è mai stato citato per aver violato le misure di investimento attinenti al commercio. Kenya39 s Zone economiche speciali (ZES) e Export Processing Zones (EPZ) offrono incentivi speciali su base geografica. Maggiori informazioni sono disponibili nella sezione 17. Il programma governmentrsquos Manufacturing Under Bond (MUB) ha lo scopo di incoraggiare la produzione per l'esportazione, esentando imprese partecipanti di dazi e IVA sui pianta importata, macchinari, attrezzature, materie prime, e di altri input importati. Il programma prevede anche un premio fiscale al 100 per cento su impianti, macchinari, attrezzature, e gli edifici. Le aziende partecipanti devono esportare i beni prodotti nell'ambito del sistema MUB. Se non è esportato, le merci sono soggette a un supplemento di ingressi 2,5 per cento e importati utilizzati nella loro produzione sono soggetti a tutte le altre tariffe e altri oneri di importazione. Il programma è aperto sia agli investitori locali e stranieri, ed è gestito dalle autorità del reddito del Kenia. Gli investitori nei settori manifatturiero e alberghiero sono in grado di dedurre dalle loro tasse gran parte del costo di edifici e macchinari di capitale. Il governo permette materiali e attrezzature (esclusi i veicoli a motore e dei beni per la riparazione e la manutenzione regolare) per l'impiego nella costruzione o la ristrutturazione di alberghi turistici a zero-rated ai fini del calcolo dell'IVA tutti finanziati a livello locale. Il segretario permanente del Ministero delle Finanze deve approvare tali acquisti. Il governo permette un po 'di remissione IVA sui beni strumentali, compresi impianti, macchinari e attrezzature per nuovi investimenti, espansione degli investimenti, e la sostituzione. L'indennità di investimento ai sensi della legge sull'imposta sul reddito è fissato al 100 per cento. Materiali importati per l'impiego nella produzione per l'esportazione o per la produzione di articoli duty-free in vendita domestico qualificarsi per il premio fiscale agli investimenti. fornitori autorizzati, che producono beni per un esportatore, hanno diritto allo stesso sollievo dazio all'importazione. Il programma è aperto anche ad aziende keniane produttrici di beni che possono essere importati duty-free o merci per la fornitura alle forze armate o ad un progetto di aiuto finanziato approvato. Ricerca e sviluppo Non vi è alcuna differenziazione tra investitori locali e stranieri in accesso alla ricerca sponsorizzato dal governo. Il governo incoraggia gli investimenti in settori che creano occupazione, generano dei cambi, e creano in avanti e all'indietro con collegamenti zone rurali. La legge si applica regole di contenuto locale, ma solo a scopo di determinare se merce che può fruire di aliquote preferenziali all'interno Mercato comune dell'Africa orientale e meridionale (COMESA) e la Comunità dell'Africa orientale (EAC). Per informazioni sui permessi di lavoro per i cittadini stranieri si prega di consultare la sezione 16. Il governo coreano non impone requisiti di archiviazione dei dati per gli investitori o gli altri. 6. diritto di proprietà privata e Istituzione Le imprese private, sia esteri che nazionali, può liberamente stabilire, acquistare e disporre di imprese in base alla legge sulle società. Secondo la Banca Mondiale, non ci sono ulteriori procedure specificamente richieste degli stranieri per stabilire un business. In media, ci vuole del tempo per stabilire una impresa nazionale come società a responsabilità limitata di proprietà straniera in Kenya. Come ottenere un certificato di investimento opzionale dal Kenya Investment Authority (per gli investimenti di 100.000 e più) aiuta a velocizzare le procedure di avviamento amministrative, compresa la fornitura di vari permessi di lavoro. Il certificato è valido per un periodo di 12 mesi durante il quale è consentito un investitore straniero per iniziare le operazioni e si applicano per tutte le licenze generali e specifici del settore. Non vi è alcun requisito minimo di capitale e gli investitori sono autorizzati a detenere conti bancari in valuta estera. Gli investitori stranieri sono liberi di ottenere un finanziamento a livello locale o internazionale. Come notato sopra, non vi è alcuna discriminazione nei confronti degli investitori stranieri in accesso alla ricerca finanziata dal governo, ei programmi di promozione delle esportazioni government39s non fanno distinzione tra prodotti locali e di proprietà straniera. La proprietà terriera in Kenya è una questione controversa ed è discusso in precedenza nelle sezioni 1.3 e 1.5 e di seguito nella sezione 7.1. 7. protezione della proprietà diritti di proprietà dei beni immobili in Kenya è molto controverso, e l'infrastruttura legale intorno proprietà della terra e della registrazione è cambiato negli ultimi anni. I 2010 costituzione e le successive mandati legislazione terra che tutti i contratti di locazione di terreni convertono da 999 anni a 99 anni. Lo Stato ha il potere di rivedere terreno locazione alla scadenza dei 99 anni, e può negare rinnovo contratto di locazione e confiscare la terra se determina la terra non è stata utilizzata in modo produttivo. The conversion to 99-year leases with this government prerogative to review land use has sent a negative signal to existing foreign landholders and potential investors. The constitution also prohibits foreign ownership of land and converts foreign-owned freehold interests into 99 year leases at a ldquopeppercorn rate. rdquo Although precise data is not available, it is clear that far more than 10 percent of land in Kenya does not have clear title. There are over 7,000 pending disputes over competing land titles, and many more are expected to emerge. The constitution and subsequent land legislation created the National Land Commission, an independent government body mandated to review historical land injustices and provide oversight of the governmentrsquos land policy and management. However, the work of the National Land Commission has stalled due to disagreements with the Ministry of Land over which body has the power to register land and issue new land titles. The National Land Commission has pledged to take the Ministry of Land to the Supreme Court to resolve gaps in the law allocating key land powers to the two bodies. The dispute has also prevented effective implementation of the constitutions provisions on foreign ownership of land. Intellectual Property Rights The major intellectual property enforcement issues in Kenya related to counterfeit products include: corruption failure to investigate firms and individuals accused of counterfeiting failure to impound imports of counterfeit goods at the ports of entry (especially in Mombasa) lack of cooperation among the different Kenya law enforcement agencies involved in anti-counterfeiting activities as well as with private sector entities and the reluctance of brand owners to file a complaint with the Anti-Counterfeiting Agency (ACA) even after seizures of counterfeit products labeled with their brand. The manufacturers are concerned they will lose consumer trust and that the public will stop buying all products with their brand whether counterfeit or not. ACA, the lead agency for IPR enforcement, recently opened an office in Mombasa but continues to operate with a very limited budget and a small staff. It is also constrained by the lack of implementing regulations to execute its mandate effectively. Although the agency has made several high-profile seizures of counterfeit goods shipments, Kenyarsquos law enforcement agencies have failed to implement the new laws and regulations consistently or effectively even though penalties under the Anti-Counterfeiting Act are more punitive than under previous IPR legislation. Cases rarely get to court and convictions are rarer still. To improve on the process of case management in the courts, a series of judiciary sensitization workshops on intellectual property rights and anti-counterfeit laws were conducted by the Judiciary Training Institute in collaboration with the Anti-Counterfeit Agency within the last year. Plans to set up an International Crimes Division at the High Court are at an advanced stage. In December 2013, the Kenya Revenue Authority (KRA) set up a 300-man team (significantly larger than ACArsquos staff of 70) to attack the illegal counterfeiting and smuggling activities that cost the government billions of shillings in lost tax revenues. The new unit aims to apprehend illegal traders and staff of government agencies who collude with counterfeiters and smugglers. In an attempt to combat the importation of counterfeits, the Ministry of Industrialization and the Kenya Bureau of Standards (KEBS) decreed in 2009 that all locally manufactured goods must have a standardization mark issued by KEBS, and several categories of imported goods, specifically food products, electronics, and medicines, must have an import standardization mark (ISM). Under this new program, U. S. consumer-ready products may enter the Kenyan market without altering the U. S. label under which the product would normally be marketed in the United States but must also carry an ISM. Once the product qualifies for a Confirmation of Conformity, KEBS will issue the ISM free of charge. Recent trends demonstrate that counterfeiters are adopting more sophisticated technology to operate. New data from industry regulators indicate counterfeiters have set up modern facilities locally and have elaborate distribution networks that push products across the region with sales figures that rival genuine manufacturers. As a result, millions of employment opportunities are at stake as genuine businesses face a resultant drop in sales that threatens their viability. For additional information about treaty obligations and points of contact at local IP offices, please see WIPOrsquos country profiles at wipo. intdirectoryen . Embassy point of contact: Delia Day Quick QuickDDstate. gov Local lawyers list: nairobi. usembassy. govattinkenya2.html 8. Transparency of the Regulatory System The regulatory system of Kenya is governed by the 2010 Constitution, the judicial system outlined in section 4.1, and organizations such as the Competition Authority of Kenya outlined in section 1.8. In theory, the Kenyan regulatory framework should maintain equal footing for all investors. However, the reality is often different. Many of the GOK laws have granted significant discretionary powers to their administrators, which creates uncertainty among investors in their dealings with government agencies. While some government agencies have either amended laws or published clear guidelines and decision making criteria on current policies and regulations, other agencies have lagged in making their transactions transparent. For instance, foreign work permit processing continues to be in disarray with overlapping and sometimes contradictory regulations. Computerization of GOK processes to increase transparency and close avenues for corrupt behavior is on-going, albeit slowly. One example of framework failings is the often-criticized tendering process for GOK projects and Public Private Partnerships. United States firms have experienced little success in bidding on government projects in Kenya, despite technical proficiency and reasonably priced bids. Foreign firms, some without track records, that have won government contracts have typically partnered with well-connected Kenyan firms. Corruption often influences the outcome of public tenders. Kenya is neither a party nor an observer to the WTO Agreement on Government Procurement. The GOK is working to address tendering and procurement corruption. Section 227 of the Constitution of Kenya provides for the establishment of a system for procurement of goods and services that is fair, equitable, transparent, competitive and cost-effective. It also envisages an Act of Parliament that will prescribe a framework within which policies relating to procurement and asset disposal will be implemented. With the support of the World Bank and in collaboration with the Kenya ICT Board, the Public Procurement Oversight Authority (PPOA) is developing a web-based Market Price Index and an e-Procurement system. Additional measures underway at the PPOA include implementation of an internal procurement performance monitoring tool, improvements to the process for reviewing tendering complaints, and development of general and sector-specific procurement manuals. In response to appeals from the business community the GOK has eliminated or simplified many business licenses, going from 694 in 2007 to just 16 today. The review of licensing requirements is ongoing, but no further licenses have been eliminated to date. In 2009, the Kenyan government launched an e-Registry, which sped up the registration of new companies, cut regulation costs, and enhanced transparency by allowing easy access to information on registered companies. Proposed laws and regulations pertaining to investment are published in draft form for public input and stakeholder deliberation before they are passed into law in Parliament. The GOK is in the process of finalizing a Public Participation Bill whose main objective is to lay down mechanisms for ensuring that the public is properly consulted and findings disseminated thereafter. A draft Business Regulatory Bill has been developed to provide for regulation of business activities, and the establishment of a business quality review committee. 9. Efficient Capital Markets and Portfolio Investment Foreign investors are able to obtain credit on the local market however, the number of credit instruments is relatively small. Legal, regulatory, and accounting systems are generally transparent and consistent with international norms. Several initiatives have been undertaken over the last five years aimed at achieving the three envisaged goals of stability, efficiency and financial inclusion. These initiatives include: the introduction of the agent banking mechanism in May 2010 where banks were allowed to engage third parties to provide certain banking services the introduction of credit reference bureaus to collect, collate, analyze and disseminate credit information among credit providers licensing of deposit taking microfinance institutions (DTMs) to target the lower end of the market, through the Microfinance Act, 2006 (there are now nine of them) the rollout of mobile phone financial services enabling banks to leverage on mobile phone technology to present convenience and lower costs for their customers without compromising quality of service and lowering the cost of doing business through the establishment of more currency centers. Though small by Western standards, Kenyarsquos capital markets are the deepest and most sophisticated in East Africa. Investors trade stocks and bonds on the Nairobi Securities Exchange. The Kenyan capital market has grown rapidly in recent years with equity market capitalization growing from Ksh 851 billion (9.8 billion) as at 2007 to Ksh 1.72 trillion (19.8 billion) in May 2013. The market has also exhibited enormous capital raising capacity with some equity issues being as much as 500 percent oversubscribed and raising in excess of Ksh 430 billion (4.9 billion) from equity issuances over the last decade (2003-2013). Through the debt markets, the GOK has raised approximately Ksh. 1.9 trillion (21.8 billion) domestically over a similar period. Although equities trading is fairly robust, the bond market is still underdeveloped and dominated by trading in government debt securities. Long-dated corporate bond issuances are uncommon, leading to a lack of long-term investment capital. Listed companies, including banks, are therefore heavily reliant on short-term debt, which is relatively expensive and exposes borrowers to undue short-terms risks. In the fall of 2013 Kenya issued a Ksh 20 billion (228 million) bond that was oversubscribed investors placed bids for nearly double (189 percent) the amount offered. Investors are waiting for a one billion Euro sovereign bond issuance that was promised in late 2013 and has yet to be offered, as a means to pay off long-term debt and finance development projects. The Capital Markets Authority (CMA), in conjunction with the Central Bank of Kenya, regulates and supervises relevant financial institutions and intermediaries, and oversees the development of Kenyarsquos capital markets. The CMA is working with regulators in EAC member states through the Capital Market Development Committee (CMDC) and East African Securities Regulatory Authorities (EASRA) on a regional integration initiative, and has successfully introduced cross-listing of equity shares. The combined use of both CDS and an automated trading system has moved the Kenyan securities market to globally accepted standards. Kenya is a full (ordinary) member of the International Organization of Securities Commissions, (whose members represent 90 percent of the world39s capital markets), which solidifies its status as a primary capital. Money and Banking System, Hostile Takeovers The Central Bank of Kenya (CBK) is the primary regulator of financial institutions. As of December 2013, Kenya had 44 banking institutions (43 commercial banks and 1 mortgage finance company), seven representative offices of foreign banks, nine deposit-taking microfinance institutions (DTMs), 107 forex bureaus and two credit reference bureaus (CRBs). Out of the 44 banking institutions, there are 31 locally owned banks: three with public shareholding and 28 privately owned while 13 are foreign owned. The nine DTMs, two CRBs and 101 forex bureaus are privately owned. The foreign owned financial institutions are comprised of eight locally incorporated foreign banks and four branches of foreign incorporated banks. Total aggregate financial sector assets grew by 13.6 percent to Ksh 2.5 trillion (29 billion) in the year to June 2013. During the same period, financial sector pre-tax profits grew by 16 percent to more than Ksh 61.5 billion (707 million), according to CBK figures. Some major international banks operating in Kenya include Bank of India, fx, Chase, Citibank, and Standard Chartered. These are listed as commercial banks on the CBK website. By the end of 2013, 10 Kenyan banksmdashincluding Kenya Commercial Bank, Commercial Bank of Africa, and Bank of Africamdashhad subsidiaries operating in the EAC and South Sudan. These subsidiaries registered profit before tax of Ksh 5.1 billion (59 million), with South Sudan, Tanzania, and Uganda accounting for the majority of profits, according to CBK. In July 2012, Central Bank of Kenya (CBK) granted authority to Bank of China Limited (BOC) to open a representative office in Kenya. In February 2013, the Central Bank also licensed 2 foreign banks (Central Bank of India and Bank of Kigali) to open representative offices in Kenya, raising the number of banks with representative office to seven. In November 2012, Kenyan banks were authorized to open Yuan-denominated accounts to ease China-Kenya trade. China exported goods worth 1.9 billion to Kenya in 2012, making it Kenyarsquos second largest source of imports behind India. Only 33 percent of Kenyans have formal access to financial services through commercial banks and the government-owned Post Bank. With the advent of mobile money and its recent linkages to the formal banking system, however, the number of Kenyans with access to electronic financial services has grown rapidly. With 29 million cell phone subscriptions, the vast majority of Kenyan adults now have cell phone access, which they use for everything from voice and SMS communication to banking, insurance, internet access, and other services. According to the World Bank, M-Pesa processes more transactions within Kenya each year than Western Union does globally. As of June 2013, 23.3 million Kenyans were using mobile phone platforms to transfer money, according to CBK figures. There were over 103,165 agents facilitating transactions in excess of Ksh 1.7 trillion (19.4 billion) in the fiscal year to June 2013. The CBK said the increase in mobile money transfers was fuelled by a high number of consumers moving money in their bank accounts using mobile phones. Safaricomrsquos M-Pesa, which has a 76 percent market share, has mobile banking arrangements with 25 banks, which has contributed to greater accessibility of the service. Customers have also increased the use of bank platforms through a wide array of services. Mobile money platforms have been used to offer medical insurance, microloans, transfer money to a pre-paid credit card, and even to pay parking, electricity, and water bills. Company takeover is possible if the share buy-out is more than 90 percent, though it is rarely seen in practice. 10. Competition from State-Owned Enterprises In 2013, the Presidential Task Force on Parastatal Reforms published a list of all state-owned enterprises (SOEs) and recommended proposals to reduce the number of State Corporations from 262 to 187 in order to eliminate redundant functions between parastatals, get rid of non-performing organizations, consolidate functions wherever possible, and reduce the workforce. The Kenyan parastatals are organized as regulatory bodies, research and academic institutions, or as commercial enterprises. The taskforcersquos report can be found at cofek. co. keReport20of20The20Presidential20Task20force20on20Parastatal20Reforms. pdf. with an inventory of Kenyan SOEs available on page 41. In general, competitive equality is the standard applied to private enterprises in competition with public enterprises. However, certain parastatals have enjoyed preferential access to markets. Examples include Kenya Reinsurance (Kenya-Re) which enjoys a guaranteed market share Kenya Seed Company, with fewer marketing barriers than its foreign competitors and the Kenya National Oil Corporation (KNOC), which benefits from retail market outlets developed with government funds. Some state corporations have also benefited from easier access to government guarantees, subsidies, or credit at favorable interest rates. In addition, ldquopartial listingsrdquo on the Nairobi Securities Exchange offer parastatals the benefit of financing through equity and GOK loans (or guarantees) without being completely privatized, while retaining GOK controlling ownership. The Kenyan government seems determined to remove itself from competition with private enterprise, except in certain strategic areas. The government substantially divested the telecom sector from 2002 to 2007, which now benefits from competition. The sugar industry has been partially privatized and will be fully privatized with the next round of divestitures. The energy industry remains the most publicly owned sector in Kenya. Kenya Power is a SOE that controls all distribution of power in Kenya. About 90 percent of generation is handled by the Kenya Electricity Generating Company, with the balance handled by various independent power producers. SOEs are also heavily involved in the refinement, distribution, and sale of fuel for power generation. The primary port in Mombasa is government owned and plans for privatization have been put off due to political considerations reflecting resistance from labor unions. Most SOErsquos in the agricultural sector have been accorded material advantages such as preferential access to land and raw materials inputs due to entrenched contract farming schemes. Beyond these sectors, competition with private enterprise is expected and encouraged in Kenya. There are no barriers to private and foreign corporations accessing government-funded research, nor do SOEs spend far more than the private sector on RampD. However this depends somewhat on the type of SOE. Commodity SOEs generally spend on-par with private companies, while regulatory SOEs have hardly any RampD budget. Research and standardization SOEs often have a proportionally large RampD budget, and may use funding from donors. OECD Guidelines on Corporate Governance of SOEs The Presidential Taskforce on Parastatal Reforms (PTPR) published a report in October 2013 that references the 2005 Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) guidelines. The report made recommendations for a more comprehensive set of guidelines for SOE governance in Kenya, to be called the Uniform Code of Governance and Leadership. This code is currently being developed and will bring Kenya more in line with OECD guidelines. The Code will be subjected to stakeholder consultation before adoption. According to a 2009 summary of stakeholder views published in the PTPR report, ldquoAppointment of CEOs and Boards are sometimes political. CEOs and Boards feel a hand over their heads and pressure to toe the political line. rdquo The parastatal taskforce recommended that the role of making appointments to strategic parastatals be given to a yet to be created Government Investment Corporation. Although President Kenyatta has publically called for reform in the way parastatals are managed, he recently appointed 26 political supporters, many of whom lost recent elections, to key parastatal positions. For procurement from the private sector, SOEs are guided by the Public Procurement (Preference and Reservations Amendment) Regulation Act of 2013. The amendment reserves 30 percent government supply contracts for youth, women and SMEs, and has new regulations designed to enforce this mandate. However, although parastatal boards have responsibility to exercise oversight over management, they ldquorarely gets to know what goes on in procurement. hellipmanagementhellip withholds information at will as there is no requirement under Public Procurement and Disposal Act for management to provide information. rdquo This again comes from the 2009 stakeholder views summary in the PTPR report. SOEs have reporting lines and financial accountability to Parliament, various boards and advisory councils and Kenyarsquos Cabinet. The Office of the Auditor General (OAG) is mandated to provide statutory audit to all the SOEs, though it can and frequently does delegate this to private audit companies. SOErsquos are subjected to the same taxes and the same value added tax rebate policies as their private sector competitors. Sovereign Wealth Funds Kenya does not currently have a sovereign wealth fund (SWF), but is planning one to manage income from recent oil and gas discoveries, as well as other resource exploitation such as mining. The framework is currently being drafted and will be based on the Santiago Principles, a set of best practices for SWFs. The fund will have the triple goal of shielding the economy from cyclical changes in commodity prices, saving for future generations, and supporting infrastructure investment. 11. Corporate Social Responsibility OECD Guidelines for Multinational Enterprises In Kenya the government has been hesitant to enact and enforce regulatory pressures aimed at encouraging Corporate Social Responsibility (CRS) due to fears of discouraging investment. Inefficient legal systems and uncertain regulatory frameworks also limit the scope of government influence over CSR. Nonetheless, good examples of CSR abound as major foreign enterprises drive CSR efforts by applying international standards relating to human rights, business ethics, environmental policies, community development, and corporate governance. Private sector companies affiliated with American, European, and Japanese multinationals embrace transparency and accountability as key to conducting business in a socially responsible manner. The GOK, like many governments in developing countries, has been accused of easing business regulations and refusing to enforce standards and regulations relating to CSR as an inducement for foreign investment. There is notable legislation in Kenya that influences CSR including The Environmental Management and Coordination Act of 1999 established to provide a legal and institutional framework for the management of the environment, and The Factories Act of 1951 which safeguards labor rights in industries. However, the legal system has remained slow to prosecute corporate malfeasance in this area. Although the Kenyan government has been reluctant to impose regulations for fear of discouraging domestic investment there has been a recent trend to demand local content clauses in negotiating concession contracts and joint venture agreements. New legislation relating to the nascent extractive industries in Kenya, particularly oil and gas and mining, now contain local content and local equity participation rules. 12. Political Violence Kenya faces challenges stemming from political violence. In the most notable incident, the disputed 2007 presidential election sparked a devastating episode of ethnically-charged political violence, resulting in approximately 1,200 deaths and the displacement of more than 600,000 people. Property damage was in the millions of dollars and agriculture alone suffered 300 million in damages. A number of prominent Kenyan politicians were identified as instigators, and four Kenyans, including then Member of Parliament William Ruto and then Deputy Prime Minister Uhuru Kenyattamdashcurrently Deputy President and President, respectivelymdashhave been formally charged with crimes against humanity at the International Criminal Court. The Deputy Presidentrsquos trial began in September 2013 and is ongoing. The trial of the President, originally scheduled for February 2014, is indefinitely postponed pending resolution of a number of pre-trial motions. Kenyarsquos current constitution was approved in 2010 by a two-thirds majority in a violence-free referendum. Elections in 2013 were relatively peaceful as well. Restructuring of many key national institutions and transitioning of many powers and functions to newly-established county governments is on-going. This process is expected to take many years to implement fully. The United States maintains a travel warning for Kenya due to the threat of terrorism and violent crime. In the coastal regions, tensions flare occasionally with Muslim communities. In the fall of 2013, riots lasting several days followed the drive-by shooting that killed radical cleric Ibrahim quotRogoquot Omar, who was accused of links with Somalia terrorist group al-Shabaab. Kenyarsquos stability also faces threats from its neighbors, most notably Somalia and South Sudan. From South Sudan, Kenya faces insecurity and a destabilizing refugee population fleeing the country following the outbreak of violence in December 20. Instability in Somalia has heightened security concerns and led to increased security measures at businesses and public institutions around the country. Bombings, kidnappings, and grenade attacks have targeted Kenyans and foreigners in northern Kenya, Nairobi, and Mombasa. In September 2013 terrorists carried out an attack on the high-end Westgate Mall that left 71 people dead and over 175 wounded. The attack, linked to Somali terrorist group al-Shabaab, clearly demonstrated the effect on Kenya of instability in neighboring Somalia. Security expenditures represent a substantial operating expense for businesses in Kenya. Kenya and its neighbors are working together to mitigate the threats of terrorism and insecurity through African-led initiatives such as the African Union Mission in Somalia (AMISOM) and the nascent Eastern African Standby Brigade (EASBRIG). In November 2012 the Judicial Service Commission approved the establishment of a special division within the High Court. This court will be composed of seven judges, will have jurisdiction over crimes such as money laundering, cybercrime, human trafficking, piracy and transnational organized crime. Appeals will be directed to the Court of Appeal with a final appeal to the Supreme Court. It is also tasked with dealing with those responsible for the 2007-2008 post-election violence. The International Crimes Division (ICD) will deal with the ldquomiddle and lower levelrdquo perpetrators of international crimes committed in Kenya during the post-election violence period. Governmental Contact for Corruption Mumo Matemu, MBS Chairperson ndash Commissioner Ethics and Anti-Corruption Commission P. O. Box 61130 00200 Nairobi, Kenya Phones: 020-2717318, 020-310722 Email: mmatemuintegrity. go. ke Watchdog Contact for Corruption Corruption in Kenya is pervasive and entrenched. Kenya is ranked amongst the world39s most corrupt countries. The 2013 Ibrahim Index of African Governance ranked Kenya 21 out of 52 countries on quality of governance, an improvement of four places from 2012. Transparency Internationalrsquos 2013 Global Corruption Perception Index ranks Kenya 136 out of 177 countries, a marginal increase from 139 of 176 in 2012. Kenya still ranks third among the five EAC countries, better than Burundi and Uganda. The Corruption Perceptions Index measures the perceived levels of public sector corruption in countries worldwide. Lack of political will, little progress in prosecuting past corruption cases, and the slow pace of reform in key sectors were reasons cited why Kenya is still ranked amongst the 31 lowest-scoring countries. Corruption is an impediment to FDI. U. S. Transparency Internationalrsquos Global Corruption Barometer 2013 found the police, the judicial system, the registry and permit service, and the land service to be the countryrsquos most corrupt institutions. Bribes, extortion, and political considerations influenced the outcomes in large numbers of civil cases. Local media reported on allegations of high-level corruption related to energy, airport construction, and infrastructure contracts awarded to foreign firms that allegedly did not comply with public procurement laws. According to a recent PriceWaterhouseCoopers (PwC) report, about one in three Kenyan business leaders reported procurement-related fraud in the past two years. Four out of every 10 Kenyan CEOs reported being asked to pay bribes to win a tender or get business. Asset misappropriation remains the most common economic crime in Kenya, affecting 77 per cent of businesses. Accounting fraud affects 38 percent of firms, procurement fraud 31 percent, bribery and corruption 27 percent, and cybercrime 22 percent of firms. Kenyan law provides for criminal penalties for official corruption however, the previous and current government did not implement these laws effectively, and officials often engaged in corrupt practices with impunity. Despite many scandals, no top officials were prosecuted successfully for corruption in 2013. Official-level corruption often came in the form of land seizures and conflict of interest in government procurement. Kenyarsquos framework for dealing with corruption is defined by the 2003 Anti-Corruption and Economic Crimes Act, the 2003 Public Officers Ethics Act, the 2004 Code of Ethics Act for Public Servants, the 2005 Public Procurement and Disposal Act, the 2007 Supplies Practitioners Management Act, and the 2012 Leadership and Integrity Bill. The Ethics and Anti-Corruption Commission (EACC) monitors and enforces compliance with the above legislation. Kenya is not a signatory to the OECD Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions. Kenya is a signatory to the East African Communityrsquos Protocol on Preventing and Combating Corruption. 14. Bilateral Investment Agreements and Taxation Treaties Kenya does not have a bilateral investment trade agreement with the United States. However, Kenya has been a part of a Trade and Investment Framework Agreement with the United States as part of COMESA since 2001, and as part of the EAC since 2008. Kenya is also a beneficiary of the African Growth and Opportunity Act, which helps it export textile, garment, and other goods to the United States. Kenya has signed bilateral investment agreements with Burundi, China, Finland, France, Germany, Iran, Italy, Libya, the Netherlands, Slovakia, Switzerland, and the United Kingdom, although only those with France, Germany, Italy, the Netherlands, Switzerland, and the United Kingdom have entered into force. The EAC is also in the process of renewing an Economic Partnership Agreement with the EU, with both sides optimistic about negotiations concluding in upcoming months despite some remaining hurdles. Bilateral Taxation Treaties Kenya does not have a bilateral taxation treaty with the United States. Tax administration in Kenya is a significant concern for investors. In 2013, reforms in taxation ushered in by the new VAT Act 2013 to enhance tax administration and improve efficiency reduced the list of exemptions from 400 to 40 and reoriented taxation toward consumption rather than production. Despite this, filing taxes in Kenya remains burdensome, and the reduction in exemptions has increased the tax burden and consequently the cost of business in Kenya. 15. OPIC and Other Investment Insurance Programs OPIC is actively engaged in funding programs in Kenya and is a key agency partner in President Obamarsquos Power Africa initiative, which aims to double access to electricity on the continent. In 2011 OPIC approved up to 310 million in financing for the expansion of Nevada-based Ormatrsquos geothermal plant. In total, OPIC has earmarked approximately 500 million in finance or insurance projects in education, energy, healthcare, telecommunications, and microfinance lending. Kenya has not officially published complete labor statistics since 2009. All official and non-official reporting cites a 40 percent unemployment rate from the 2009 KNBS census, with unemployment and underemployment for youth approaching 60-70 percent. Employment in Kenyarsquos formal wage sector was only 2.149 million in 2012, and only increased by 3.1 percent between 2011 and 2012. Average wages for this sector are about 5,032 annually. The formal wage sector employs less than 20 percent of the working-age population, with the informal sector increasing its share of overall employment. Both the government and informal workers realize the importance of contributions from the informal sector to the economy. Many programs aim to provide greater worker protections and financial inclusion opportunities to informal workers. Although Kenyarsquos large informal sector makes reporting difficult, in the formal sector government is the largest employer, with an estimated 655,300 government workers in 2012. Education accounts for 392,900 employees, of which over 72 percent are employed in the public sector, according to the KNBS Economic Survey covering 2012. Agriculture, forestry, and fishing employ 348,900 workers, with 85 percent in the private sector, and manufacturing employs 277,900 employees (90 in the private sector). In 2013 Kenyarsquos economy generated 742,800 jobs, an increase of 100,000 compared to 2012. However, only 116,800 of thesemdash15.7 percentmdashwere in the formal sector. Job creation was attributed to overall economic growth, especially in labor-intensive sectors such as wholesale and retail trade, and construction. The newly created Ministry of Labor, Social Security and Services is currently reviewing and ensuring that Kenyarsquos labor laws are consistent with the 2010 Constitution. Kenyarsquos labor laws comply, for the most part, with internationally recognized standards and conventions. The Labor Relations Act (2007) provides that workers, including those in export processing zones (EPZs), are free to form and join unions of their choice. The law permits workers in collective bargaining disputes to strike but requires the exhaustion of formal conciliation procedures and seven daysrsquo notice to both the government and the employer. Anti-union discrimination is prohibited. All labor laws are intended to apply to all groups of workers. Many informal workers have formed associations or unions that provide certain levels of worker protection and education, but these associations may not have bargaining power for collective bargaining agreements. In the past year 44 strike notices affected more than 300,000 workers, though strikes were typically resolved peacefully. The government did not retaliate against striking workers. The Ministry of Labor, Social Security and Services typically referred disputes to mediation, fact-finding, or binding arbitration at the Industrial Court, a body of up to twelve judges appointed by the Judicial Service Commission. The law provides for equal pay for equal work. Regulation of wages is part of the Labor Institutions Act, and the government has established basic minimum wages by occupation and location. Workweek and overtime violations also were reported during the year. Workers in some enterprises, particularly in EPZs and road construction, claimed that employers forced them to work extra hours without overtime pay to meet production targets. In addition employers often did not provide nighttime transport, leaving workers vulnerable to assault, robbery, and sexual harassment. The government also continued to implement a multitude of programs for the elimination of child labor with dozens of partner agencies and has actively pursued the elimination of forced labor. Trade unionists complained that employers bribed some government labor inspectors to avoid penalties for labor violations. The extremely low salaries and the lack of vehicles, fuel, and other resources made it very difficult for labor inspectors to do their work and left them vulnerable to bribes and other forms of corruption. Employers in all sectors routinely bribed labor inspectors to prevent them from reporting infractions, especially in the area of child labor. The Labor Commissionerrsquos Report for 2012 cites that ldquounder-staffing and in particular of technical officers (inspectorate staff) has affected efficient delivery of services. rdquo Visas and Work Permits Work permits are required for all foreign nationals wishing to work in Kenya. International companies have complained that the visa and work permit approval process is slow and sometimes bribes are solicited to speed up the process. Recent policy changes mandate assured income of at least 24,000 annually for the issuance of a work permit and preclude issuance of permits to workers under 35 years old. Those in agriculture . mining . manufacturing . and consulting can circumnavigate this with a special permit. The Kenyan government issues permits for key senior managers and personnel with special skills not available locally. Firms seeking to hire expatriates must demonstrate that the requisite skills are not available locally through an exhaustive search, although the Ministry of Labor plans to replace this requirement with an official inventory of skills that are not available in Kenya. A permit can cost up to Ksh 200,000 (2,370). Firms must also sign an agreement with the government describing training arrangements for phasing out expatriates. A company holding an investment certificate granted by registering with the Kenya Investment Authority (KenInvest) and passing health, safety, and environmental inspections becomes automatically eligible for three class D entry permits for management or technical staff and three class G, I, or J permits for owners, shareholders, or partners. 17. Foreign Trade ZonesFree Ports By the end of 2012, Kenya had 45 designated Export Processing Zones (EPZs) in which 81 companies operated, employing 32,917 workers and producing roughly 8.2 percent of exports. The overwhelming majority of EPZ products are exported to the United States under the African Growth and Opportunity Act (AGOA). The majority of the exports are textile products, mainly apparel, and more recently, handicrafts. According to the Kenya National Bureau of Statisticsrsquo Economic Survey 2013, apparel exported through EPZs under AGOA increased from 246 million in 2011 to 262 million in 2012. A number of expatriates owned and served in mid and senior management positions at EPZs. Most EPZ firms operate in factory space managed by the EPZ Authority (EPZA). Firms operating in Export Processing Zones (EPZ) are provided a 10-year corporate tax holiday and 25 percent tax rate for 10 years thereafter (the statutory corporate tax rate is 30 percent, but the overall tax rate is 44.1 percent) a 10-year withholding tax holiday on dividend remittance duty and VAT exemption on all inputs, including imported inputs, provided that at least 80 of the finished goods are exported with only 20 percent going to the East African Community (except motor vehicles) 100 percent investment deduction on capital expenditures for 20 years stamp duty exemption exemption from various other laws exemption from pre-shipment inspection availability of on-site customs inspection and work permits for senior expatriate staff. Kenyarsquos EPZ law allows manufacturers and service providers output in the domestic market. Manufacturers are liable for all taxes on products sold domestically, however, plus a 2.5 percent surcharge. Kenya is also a beneficiary of the African Growth and Opportunity Act, a US-sponsored export promotion program. The Second MTP of the Vision 2030 economic development agenda calls for establishing special economic zones (SEZs) in Mombasa (2000 sq. km), Lamu (700 sq. km), and Kisumu (700 sq. km), and eventually to towns throughout the country. Special Economic Zones are intended to facilitate rapid industrialization in controlled enclaves. In February 2014, the Kenyan Cabinet announced it approved the establishment of a free trade zone in the port city of Mombasa to stimulate local, regional and international trade as well as investments. The zone would be the first of its kind in Kenya. 18. Foreign Direct Investment and Foreign Portfolio Investment Statistics TABLE 2: Key Macroeconomic data, U. S. FDI in host countryeconomy

No comments:

Post a Comment